At have tillid

En enorm tro på Jesus’ magt: Et ord er nok!

En romersk officer kom og lagde sit problem frem for Jesus: “Herre, min tjener ligger lammet derhjemme og lider forfærdeligt” (Matt 8,6).

Egentlig står der jo ikke, at han bad om noget – han lagde det bare frem for Jesus – hvilket også er en bøn.

Han bad således heller ikke Jesus om at komme. Men Jesus sagde: “Jeg vil komme og helbrede ham” (vers 7).

Wou, et sikkert bønnesvar. Han har lagt sin udfordring frem, Jesus har talt: Han vil komme med. Han vil helbrede.

Officeren tror på Jesus’ ord. Ja, han tror endnu mere på Jesus’ ord, og han siger: “Herre, jeg er for ringe til, at du går ind under mit tag. Men sig blot et ord, så vil min tjener bliver helbredt” (vers 8). Wou!

Hvorfor siger han det? Hvorfor lader han ikke bare Jesus gå med, når Jesus nu har sagt det? Ville det ikke under alle omstændigheder være fantastisk at få mere, end han havde bedt om: Besøg af Jesus?

Wou! Denne mand tror.

Han begrunder sin tanke med, at han jo selv har folk under sig, der gør, hvad han siger. Han forstår himmelens måde at virke på: At når Gud siger noget, så sker det – så sender han helbredelse.

Wou! Jeg synes også, at han viser respekt for Jesus’ tjeneste i denne verden – han – officeren – behøver ikke at optage Jesus unødigt: Et ord er nok!

Et ord er nok! Når du læser Guds ord til dig – så er det nok! For Gud gør, hvad han med sin Ånd åbner for dig i dit hjerte, at han vil gøre i dit liv!

(Andagtsstykkerne fra 25/6-1/7 er med afsæt i beretningen i Matt 8,5-13)

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *